stolt som en tupp

De närmaste dagarnar har varit stora dagar.  Ganska bra dagar dessutom. Sådan dagar som jag tagit tag i mitt liv. Exempelvis så steg jag upp på förmiddagen någon gång idag. Tog mig in till körskolan för en lektion. Den gick väldigt bra. Ny lärare och jag tyckte om honom. Han tror jag har körkortet relativt snart. Vad nu det innebär?
Mitt mål förblit hemligt ifall jag misslyckas. Men har i vilket fall bokat in en hel drös med lektioner, kört två redan, riskettan och dessutom har jag gjort klart fas A och B samt börjat på C och F. En bra start måste jag säga eftersom jag började i tisdags.
Förutom körningen idag så har jag fått veta att jag är frisk, jag har medelat det och satt upp mig på fler dagar. Så lite jobb blir det. Men jag är väldigt nervös för at börja och det gör jag på lördag. Gah.
Sist men inte minst har jag uträttat bankärenden- SJÄLV.
Jag har varit på banken själv och fixat nytt kort, börjat spara i en egen fond, öppnat ett till sparkonto, löst in två checkar och ja, insett att jag måste lära mig att ta hand om min ekonomi. Men jag är så nöjd. Jag fixade det helt utan hjälp. Okej, lite telefonkontakt med puppy om vilken fond jag skulle ha men inget mer. Nu känner jag mig ganska vuxen. Så nu har jag suttit och överfört pengar mellan konton bara för att se hur det känns. Haha.

Kommentarer
Postat av: Nina

Nice Lina, även du blir vuxen;) haha:P men det är gutt att ha en liten översikt på pengarna man har:P

Vi ses på måndag va?:)

2009-07-24 @ 18:28:12
URL: http://ninasverkersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0